2011. augusztus 20., szombat

Hajszőkítés otthon

Ez a bejegyzés a haj melírozásáról fog szólni, ami azért kicsit más tészta mint a teljes haj leszőkítése. Úgy gondolom pár tincs befestését némi kézügyességgel, és odafigyeléssel sokan el tudjátok sajátítani.
Nagyon fontos elmondanom, hogy az adagok az én hajamra lettek kitapasztalva, és mindenki tartsba be a tanácsaimat, ha ilyesmire adja a fejét:)








Kellékek:
  • Szőkítőpor 
Én Kallost használtam, egy ekkora zacsi, nekem legalább 4 alkalomra elég, 280Ft-ba került. Használtam már Revlon-t is,ami majdnem 3x ennyibe kerül, mégsem volt jobb:)
  • Hidrogén-peroxid 
Nekem sötétbarna hajam van, és 9%-os hidrogénperoxidot használok. A 12-est senkinek nem ajánlom, mert ne a szőkítéstől várjunk fehér, vagy gyönyörűen hamvas netalántán platinaszőke árnyalatot, hanem a festéktől, illetve a hamvasítótól. Tehát szőke,világosbarna, vékonyszálú középbarna hajra 6%-os hidrogén-peroxid, vastagszálú középbarna, sötétbarna, fekete hajra 9%os. 
  • NEM fém edény
Nagyon fontos a fém eszközök elkerülése, mert reakcióba lép vele a festék, ezért kerüljük az egyéb fém eszközök használatát is.
  • Hajfestőecset 
Lehetőleg ne olyat használjatok mint ami a képen van ugyanis ez túl kemény, amennyi festéket felviszek vele még abban a pillanatban vissza is szedi:D De előnyben van melírozásnál a pici mérete miatt.
    • Fésű
    A tincsek szétválasztása miatt:)
    • Csattok
    Ahány tincs, annyi csatt, lehetőleg nem fém, és hasonlóan mini-markoló legyen,mint a képen.
    • Alufólia
    Aki akarja fóliázhatja a tincseket, de ez rejt néhány veszélyt a túlmelegedés miatt, én azon hajrész lefedésére használom, amelyet nem szeretnék szőkíteni.
    • Gumikesztyű
    Elengedhetetlen.Lehetőleg ne a tipikus hajfestékhez csomagolt, óriási zacskó-szerű kesztyűt használjátok, mert nehéz benne dolgozni.Bár a leg-gagyibb hajfestéknél találtam eddig a legjobb kesztyűt:)

    Ééés ugyan a csoportképről lemaradt de bemutatnám még egy nagyon fontos kellékünket ,...
    az órát...Kulcsfontosságú.

    Fontos a környezet evakuálása, mindent amit kiszívhat a szőkítő, pl. ruhák, vagy fürdőszobai szőnyeg jobb, ha elrajuk a közelünkből, és emellett ajánlanám olyan ruha felvételét, amelyet nem sajnáltok!

    Kezdésnek különválasztjuk a tincseket, ajánlom erre a fésűt, vagy a hajfestőecset végét.A környezetben kószáló hajszálacskákat, babahajakat hullámcsattal letűzzük, hogy ne zavarjanak.


    Én nem szarozok, nem fóliázgatok.A tincsek alá egy alufóliadarabkát tűzök, hogy az elcsatolt hajrészt ne érje a szőkítő.Ha mégis, nem bánom, mert másnap festem át a feketét is, így nekem lényegtelen. Akinek nem, legyen elővigyázatosabb:)
    A teljes tincs befóliázását nem ajánlom, ha épp hidegebb a levegő, hajszárítóval néha fújjunk rá egy kis langyos meleg levegőt, hogy ne hűljenek ki teljesen, mert úgy nem hat.


    Most felcsapjuk a gumikesztyűt, és jön a keverés. AZ arány 1:2 - szőkítőpor:hidrogén-peroxid (Tehát 2x annyi hidrogén, mint szőkítőpor)


    Összekeverjük:

    Egy ilyen vastagságú tincset két részre veszünk, úgy visszük fel a festéket a tincs töveire alul és felül is. Én a töveknél kicsit feljebb viszem a festéket, mert azon a területen is még csak egyszer volt szőkítve, és hajlamosabb a sárgulásra, mint lejjebb. 


    Felvitel után, és 20 perccel később


    Közben nem árt, ha nem blogot írtok, mert néha fontos ránézni, kenni oda, ahol úgy tűnik kevesebb van, és folyamatosan figyelni a szín állapotát.
    Én 20-25 perc után mosom le az első a tincset, a többit pedig 3-5 percekre rá, abban a sorrendben ahogy fel lettek kenve. Ez nagyon fontos, mert 2 tincs között 10, vagy több perc különbség is lehet!
    Lemosásnál nem használok hamvasító , vagy hamvasító sampont, mert 24-48 óra múlva befestem. Mindenképp próbáljátok úgy csinálni, hogy pl. előző este szőkítés, másnap festés, ne közvetlen egymás után.

    Színvégeredmény:


    A sárga szín eltüntetéséről itt olvashattok.

    4 megjegyzés: